Д клас





 
Завдання з фізики для 8 класу
                        18.05 – 22.05.
Це останнє завдання для вас!!!
1.    Повторити §23 – 40
2.    Підготуватися до контрольної роботи, знати усі формули та поняття.
3.    Виконати  


(ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ)


 ( у вас одна спроба ) !!!
Перед виконанням контрольної розібрати задачі, записати їх в робочий зошит (нічого присилати вчителю  цього тижня не потрібно). Подібні задачі будуть на контрольній.
1). Через поперечний переріз провідника за 4 с проходить електричний заряд 16 кл. Визначте силу струму в провіднику.
Дано:                                        Розв'язування:
q = 16 Кл                          І = q / t = 16 / 4 = 4 А
t = 4 с
І - ?
2). Якою є напруга на обмотці  електродзвоника, якщо під час протікання через неї заряду 2 Кл електричне поле виконує роботу 10 Дж?
Дано:                                       Розв'язування:
q  = 2 Кл                                   U = А / q = 10 / 2 = 5 В
А = 10 Дж
U -?
3). Який опір має мідний дріт завдовжки 10 м із площею поперечного перерізу 0,17 мм2 ?

Дано:                                                             Розв'язування:
ℓ = 10 м                          R = ρ · ℓ / S = 0,017 · 10 / 0,17 = 1 Ом
S = 0,17 мм2
ρміді = 0,017 Ом · мм2 / м
R - ?
4). Послідовно з резистором опором 7,8 Ом приєднали резистор опором 2,2 Ом. Визначте їх загальний опір.
Дано:                                      Розв'язування:
R1 = 7,8 Ом                         R = R1 + R2 = 7,8 + 2,2 = 10 Ом
R2 = 2,2 Ом
R - ?
5). Резистори опорами 60 Ом і 40 Ом з’єднані паралельно. Чому дорівнює їх загальний опір?
Дано:                                      Розв'язування:
R1 = 60 Ом                        1 / R =1/  R1 +1/ R2 = 1/60 + 1/40 = 5/120
R2 = 40  Ом                        R = 120/5 = 24 Ом
R - ?
6).  Знайти загальний опір, якщо опори усіх резисторів по 2 Ома.


Дано:                                         Розв'язування:
R1 = R2 = R3 = 2 Ом                R1,2 = R1 + R2 = 2 + 2 = 4 Ом
Rзагал - ?                                    1/ Rзагал = 1/ R1,2 + 1/ R3 = 1/ 4 + 1 / 2 = 3/4
                                                        Rзагал = 4 / 3 = 1,33 Ом

7). Якщо напруга на резисторі 12 В, то через нього протікає струм 0, 8 А. Яку напругу потрібно подати на резистор, щоб сила струму стала 0,4 А?

Дано:                                                       Розв'язування:
U1 = 12 В                                R = U1 / І1
І1 = 0,8 А                               R = U2 / І2              U1 / І1  =  U2 / І2              
І2 = 0,4 А                                12 / 0,8 = U2 / 0,4
U2 - ?                                       U2 = 6 В
8). Скільки енергії споживає електрична плитка щосекунди за напруги 220 В, якщо сила струму в її спіралі становить 6 А?
Дано:                                                             Розв'язування:
U = 220 В                                   Q = І · U · t = 6 · 220 · 1 = 1320 Дж
t = 1 с
І = 6 А
Q - ?
9). Електроліз у розчині солі Нікелю тривав протягом 40 хв за незмінної сили струму 1,5 А. Визначте масу нікелю, отриманого на катоді.
Дано:                                                Розв'язування:
t = 40 хв = 2400 с                                         m = k·І·t = 3 · 10-7 ·1,5 ·2400 = 0,0011 кг
І = 1,5 А
k = 3 · 10-7
m - ?



                                            
8 – Д  КЛАС, ФІЗИКА, ЗАВДАННЯ НА ПЕРІОД З 12.05 ПО 15. 05.
Тема: Електричний струм у газах. Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями.

1.     Опрацювати § 39,40

2.     Переглянути відео урок по темі 
 1).Електричний струм у газах



2) Безпека людини під час роботи з електроприладами 
 




Перед виконанням роботи, уважно опрацюйте теоретичний матеріал, повторіть  основні  поняття (дивитися нижче). Робота доступна до 18.05 , 18.00. У вас є лише одна спроба і 20 хвилин на виконання роботи. Вказувати своє прізвище та ім'я.
ПОВТОРИТИ!!!
 

 
 


















                               



8 – Д  КЛАС, ФІЗИКА, ЗАВДАННЯ НА ПЕРІОД З 04.05 ПО 08. 05.

Тема:  Струм у металах. Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Закон Фарадея для електролізу.
1.    Опрацювати § 36, 37, 38

2.    Переглянути відео уроки  1) Струм в металах

( записати в зошити задачі, які розв’язували на уроці, за бажанням; розібрати їх; домашнє завдання, яке задає вчитель на уроці,  не виконувати )


2). Електричний струм в рідинах 

 

    3 . Виконати в зошиті вправу 37 ( 4; 5 ) на с.203,  
 пояснення до задач 
 

        можна      знайти  ТУТ 
 
         
 


3.    Пройти тестування за посиланням  https://forms.gle/yFxvycwk5rj5MpU8A

Увага!!! Перед тестуванням вивчити основні поняття, формули ( дивитися нижче ): 










8 – Д  КЛАС, ФІЗИКА, ЗАВДАННЯ НА ПЕРІОД З 27.04 ПО 30. 04.
Тема: Закон Джоуля-Ленца. Електронагрівальні прилади.
1.    Опрацювати § 34, 35
2.    Переглянути відео уроки 

     « Закон Джоуля – Ленца. »                                          
  


3.    Розв'язати задачі : ( Задачі 1 – середній рівень; 2, 3,4 – достатній; 5 – високий ). Кількість розв’язаних вами задач вплине на вашу оцінку. На високий бал потрібно виконати всі задачі.


1). Яку роботу виконує струм в електродвигуні підйомника за 20 с, якщо за напруги 380 В сила струму у двигуні дорівнює 25 А ?
2).  Опір електричного нагрівника становить 11 Ом. До мережі якої напруги потрібно підключити нагрівник, щоб потужність електричного струму  в ньому була 4,4 кВт ?
3). За напруги 37,5 В електричний двигун виконує роботу 900 Дж за 4 хв. Визначте силу струму через двигун.
4).  Визначте питомий опір матеріалу, з якого виготовлена спіраль нагрівального елемента потужністю 2,2 кВт. Довжина спіралі 11м, поперечний переріз –
 0,21 мм2, напруга в мережі становить 220 В.
5). Спіраль нагрівача виготовлена з ніхромового дроту, площа поперечного перерізу якого 5,5 мм2, а довжина – 22 см. Яка кількість теплоти виділиться за 1 год роботи цього електронагрівача, якщо він увімкнений у мережу з напругою 220 В.
6). Двигун конденціонера працює від мережі з напругою 220 В. Сила струму у двигуні 5 А. Яку корисну роботу виконує двигун за 10 хв, якщо його ККД становить 90% ?


4.    Вивчити основні поняття, формули ( дивитися нижче ):
Хто бачив ( а може , й сам брав участь ) , як доглядають за курчатами в перші дні їхнього життя? Часто над ними вмикають лампу розжарювання. Для чого ? Може, щоб вони бачили пшоно? Ні, для того, щоб їх зігріти.
- Яку дію струму використовують ?
- Де ще людина використовує теплову дію струму ?
Провідник нагрівається під час проходження ним електричного струму. Це явище нам добре відоме.
- Як його можна пояснити?
- Що таке електричний струм? ( впорядкований, напрямлений рух вільних заряджених частинок )
- Під дією чого вільні заряджені частинки напрямлено рухаються? ( під дією електричного поля )
- Вільні зряджені частинки, рухаючись по провіднику під дією електричного поля, зіштовхуються з іншими частинками, що при цьому відбувається? ( вільні заряджені частинки передають їм частину своєї енергії )
- Що відбувається з середньою швидкістю теплового ( хаотичного)  руху частинок речовини? ( вона збільшується )
- Що відбувається з провідником? ( провідник нагрівається )
За законом збереження енергії кінетична енергія, набута вільними зарядженими частинками в результаті дії електричного поля, перетворюється на внутрішню енергію.
- Від чого залежить нагрівання провідника?
Теплову дію струму вивчали , незалежно один від одного, російський фізик Ленц Емілій Християнович та англійський учений Джоуль Джеймс Прескотт. 






Вони експериментально встановили, що кількість теплоти, яка виділяється у провіднику зі струмом, пропорційна квадрату сили струму, опору провідника й часу проходження струму.  Цей висновок називають законом Джоуля – Ленца.




Нагрівання провідників електричним струмом широко використовується на практиці.
- Наведіть приклади застосування нагрівання провідників електричним струмом. (Теплова дія струму широко використовується в техніці та побуті. До побутових приладів, де використовується теплова дія струму, належать електричні лампи розжарювання, побутові електронагрівальні прилади: електрична плитка, праска, кип’ятильники, електричні нагрівачі тощо. У промисловості широко використовують електричне нагрівання деталей, потужні електричні печі, контактне електрозварювання, для виплавлення спеціальних сортів сталі і багатьох інших металів. У сільському господарстві за допомогою електричного струму обігрівають теплиці, кормозапарники, інкубатори, а також сушать зерно, готують корми для тварин.)


Найпоширенішим електронагрівальним приладом є лампа розжарювання.
Лампа розжарювання — лампа, свічення якої виникає внаслідок нагрівання тіла розжарення. Нагрівання здійсню­ється шляхом пропускання електричного струму через спіраль.  Вольфрамову спіраль вміщують у скляну колбу, яку заповнюють азотом, іноді і інертними газами. Це робиться для продовження строку роботи лампи, бо молекули інертного газу перешкоджають виходу частинок фольфраму з нитки, тобто руйнуванню розжареної нитки. Вмикається лампа в мережу за допомогою патрона внутрішня частина якого має гвинтову нарізку, яка, власне, утримує лампу. Всередені патрон має пружний контакт, який стикається з основною частиною цоколя лампи. До мережі патрон під’єднують затискачами, які мають пружній контакт та гвинтову нарізку.
- Що є основною частиною будь-якого нагрівального пристрою?
( Нагрівальний елемент  - провідник, який нагрівається при проходженні  в ньому струму. )
- З яких матеріалів виготовляють нагрівальні елементи і чому?
 ( Нагрівальні елементи мають витримувати нагрівання до дуже високої температури, тому їх виготовляють із тугоплавких матеріалів, що мають високу температуру плавлення. )
- З якого матеріалу виготовляють нагрівальний елемент електричної лампи? ( З вольфраму, температура плавлення якого 3387ºС; нагріваючись до температури 3000ºС, тонкий вольфрамовий волосок починає яскраво світитися. )
- Чому нитка лампи дуже роз­жарюється, а провідники мережі майже не нагріваються? ( Нагрівальні елементи найчастіше виготовляють із речовин з великим питомим опором. Опір проводів малий, а опір нитки — великий, а сила струму од­накова. Крім того, провідники охолоджуються значно інтенсивніше, ніж нитка лампи.)
- Скільки служить лампа розжарювання? Чи існують проблеми економії електроенергії?
 Лампи розжарювання неефективні: їх ККД  6 - 8 %, решта 92 - 94 % перетворюються на тепло. Термін експлуатації ламп дуже короткий: не більше 1000 год. Створенням довговічних лампочок займаються фахівці усього світу, але особливих успіхів досягти їм не вдалося. Особливу популярність має ідея вмикання лампочки з  діодом(ще з 1968р.). Але збільшення терміну служби лампочки не є ефективним з точки зору по­гіршення її світлових характеристик. Єдиний шлях збільшення тривалості горіння — зниження температури нитки.
Створюються та впроваджуються у використання енер­гозберігаючі криптонові лампи потужністю до 100 Вт, люмінесцентні лампи зі збільшеною світловіддачею, які витрачають електроенергії на 80 % менше.
Інший шлях економії — раціональна організація освітлення, яка зале­жить від споживача. Сюди відноситься максимальне використання природ­ного освітлення, світлі відтінки стін, меблів, портьєр, чистота світильників та віконного скла (збільшують освітлення на 30 - 50 %). Застосування міс­цевого освітлення забезпечує значну економію (приблизно в 4 рази). Лампи більшої потужності (60, 100, 150 Вт) більш ефективні та еконо­мічні для загального освітлення, ніж лампи потужністю 25, 40 Вт при од­наковій сумарній потужності. Наприклад, дві лампи по 60 Вт дають більше освітлення, ніж три лампи по 40 Вт.
- Чи можна одночасно вмикати багато потужних споживачів енергії? Чому?
Якщо одночасно увімкнути в коло декілька потужних спожива­чів електроенергії, то сила струму може значно зрости, провідники дуже нагріються, а їхня ізоляція може спалахнути.  Електричні кола завжди розраховані на певну найбільшу силу струму. У житлових будинках сила струму в проводці не повинна перевищувати 10А, розрахуємо максимально припустиму потужність електричних приладів, яку можна використати в мережі.

                                       Р = 10А · 220В = 2200Вт = 2,2кВт
Якщо сумарна потужність працюючих приладів буде більшою за дане значення, то це призведе до збільшення сили струму в проводці, що є неприпустимим.
 До пожежі може призвести також коротке замикання. Статистичні дані свідчать, що серед причин виникнення пожеж друге місце після необережного поводження з вогнем посідає загоряння проводки унаслідок короткого замикання.
Коротким замиканням називають з'єднання кінців ділянки кола провід­ником, опір якого дуже малий порівняно з опором ділянки кола.
Щоб уникнути пожежі, в коло вмикають запобіжники, їх призначення— одразу вимкнути лінію електромережі, якщо сила струму в ній виявиться більшою, ніж допустима.

Головна частина плавкого запобіжника — дротина з легкоплавкого ме­талу (наприклад, свинцю). Товщину свинцевої дротини розраховують так, що вона витримує певну силу струму, наприклад 5 А, 10 А. Якщо сила стру­му в колі перевищує допустиму, свинцева дротина плавиться і коло розми­кається, після цього запобіжник треба замінити.




ЗАВДАННЯ НА ПЕРІОД З 21. 04. ПО 27.04
1. Опрацювати параграф 33
 2. Переглянути відео урок






Шановні учні, у вас є лише одна спроба; обов'язково вказуйте своє прізвище . Якщо в системі з'явиться невідома особа, оцінки у всіх будуть знижені. Якщо ви вирішили кілька разів пройти тестування, зарахована буде гірша спроба. Давайте будемо чесними!

Перед самостійною роботою гарно повторіть вивчений матеріал.

- Які пристрої називають джерелами струму ? ( в яких різні види енергії перетворюються в електричну )

В електричному колі електрична енергія  перетворюється в інші види енергії  ( наприклад : в прасці- у внутрішню )

- Яка фізична величина є мірою перетворення енергії і дорівнює зміні енергії ? ( робота )

У металах струм – впорядкований рух вільних електронів. Робота струму – це робота електричного поля по переміщенню вільних електронів.

- Яка фізична величина  чисельно дорівнює роботі електричного поля  з переміщення одиничного позитивного заряду на ділянці кола ?( напруга )

A = Uq

q = It

                                      A = U·I·t






-   А в побуті для визначення роботи струму ми користуємося яким приладом ? ( лічильником )
Під час проходження струму через лічильник усередині нього починає обертатися легкий алюмінієвий диск. Швидкість обертання пропорційна силі струму і напрузі. Тому за числом обертів, зроблених за певний час, можна судити про роботу виконану струмом.
-         У яких одиницях виражається робота струму, яку записують за показаннями лічильника ? (кВт · год )
- В чому ж справа , адже в системі СI одиниця вимірювання роботи  - Дж ?

Справа в тому, що робота струму пов’язана з потужністю електричних приладів, які ми використовуємо в побуті .
-         Що таке потужність ? Що вона характеризує ? 
( швидкість виконання роботи )
P = A \ t             P = I· U· t \ t              P= U· I
A= P· t
- Якою залежністю робота пов’язана з потужністю ?
Чим більша потужність приладу, тим більшу роботу він виконує, тим більше електроенергії він витрачає, тим дорожче обійдеться споживачеві його використання.
Вт · с = Дж

 На лічильнику – кВт · год :
 1кВт = 1000Вт
 1год = 3600 с
 1кВт  · год = 1000Вт · 3600с = 3600000Дж
                                              1кВт  · год = 3,6МДж


- Користуючись якими приладами можна виміряти потужність струму ?
Потужність струму можна визначити за допомогою вольтметра та амперметра, або спеціальним приладом – ватметром. Ватметр приєднують паралельно до споживача струму, потужність якого вимірюється.

Ми всі споживаємо електроенергію. У кожному будинку і в кожній квартирі встановлені електроприлади, які без наявності електрики просто безглузді. Але всі вони споживають електроенергію від загальної мережі стільки, скільки здатні. За спожиту електроенергію треба платити. Чим більша величина споживання, тим більша й оплата.
Тільки наявність лічильника спожитої електроенергії спонукає до економії. Чим більше зекономиш, тим менше заплатиш.

Подивіться у квитанції про оплату є три графи — початкові показання, кінцеві й витрата. Щоб їх заповнити, необхідно навчитися знімати показники з лічильників.

А далі математика проста, треба з кінцевих показань вирахувати початкові й отримаємо різницю, яка і визначає витрату за місяць. За кожен кВт електроенергії встановлено тариф  оплати. Щоб визначити вартість, треба отриману різницю помножити на вартість 1 кВт.







Немає коментарів:

Дописати коментар